1 Temmuz 2010 Perşembe

David Silva Manchester'da, Pardon City'miş


Avrupa basınında çıkan transfer haberlerine göz ucuyla bakarken “David Silva Manchester City’de” manşetini okuyup dikkatsizliğimin de katkısıyla transferi City değil de Man United ekibi yaptı sanmışım. Silva’nın ismi geçen sene Man Utd ile anıldığı için mi yoksa C.Ronaldo gittiğinden beri yerine yakıştırdığımdan mıdır bilmiyorum ama yanılmışım. Haberin tamamını okuyup gerçeği anlayana kadar aklımdan geçenleri aktarmak istiyorum:

“Yepyeni bir yıldız doğabilir. David Silva, Manchester United’ın yeni efsanesi olabilir. Silva herkesin tanıdığı meşhur bir futbolcu, adama zaten 30 milyon € bonservis ödemişler, daha ne kadar parlayabilir demeyin. 30 milyon € eden genç bir futbolcu Alex Ferguson tarafından işlenirse bir üst sınıfa çıkabilir. Üst sınıf dediğim, Ronaldoların bulunduğu mertebe. (Elimizde üç tane Ronaldo var ya! Kel olan orijinal Ronaldo, dişlek ve küçük olanı Ronaldinho, bir de son model Cristiano.) Alex Ferguson’un yetenekleri ön plana çıkarmak, geliştirmek, eksiklerini gidermek gibi bir özelliği olduğuna inanıyorum. Tüm bunların üstüne bir de genç futbolcuları kesinlikle kaytarmayacak şekilde yetiştiriyor. Ferguson’un elindeki futbolcular ne kadar yetenekli olursa olsunlar, kendilerine verilen her görevi fazlasıyla yerine getiriyorlar. Rooney’nin kanatta oynadığı bazı önemli maçlarda bir sağ-sol bekmiş gibi oynadığını hatırlatmak isterim. Geçmişe yönelik tahminler yapmak hoş değil, hatta anlamsız ama bazen derdini anlatmaya yardımcı oluyorlar. Soru cümlesi şeklinde geriye dönük tahminler yapmak istiyorum. Mesela C.Ronaldo, 18 yaşındayken Man Utd yerine başka bir takıma gitseydi gelmiş geçmiş en pahalı futbolcu olur muydu? Ricardo Quaresma 18 yaşındayken Alex Ferguson’un eline geçse, dün akşam İspanya-Portekiz maçında Ronaldo’yla beraber oynamaz mıydı? Beşiktaş’a gelir miydi? David Silva geçen sene Man Utd’ye transfer olsa dün akşam İspanya-Portekiz maçında Villa’yı sol kanatta mı izlerdik? Bence forvet olarak izlerdik. David Silva geçen sezon Valencia yerine (hem futbolcu hem de futbol kulübünden bahsediyorum) Manchester United forması giyseydi, Del Bosque dün akşam birisini kesmek zorunda kalırdı.”

Tüm bunları düşünürken David Silva’ya efsane 7 numaralı formayı bile yakıştırmıştım. Maalesef yanılmışım. Sir Alex Ferguson’a ve yaptığı işlere derin bir saygı duyuyorum. Dokunduğu her futbolcuyu daha iyi yerlere getirebileceğine inanıyorum. Dünyadaki tüm yeteneklerle tek tek ilgilenemeyeceğinin de farkındayım.

Umarım David Silva Manchester City’de harika bir sezon geçirir ve İspanya milli takımındaki yerini alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder