9 Şubat 2012 Perşembe

İngiliz Hakem

Geçen hafta sonu gündemimde iki maç vardı. Chelsea-Man Utd ve Fenerbahçe-Beşiktaş maçları. Maçların bir kısmı aynı saate denk geliyordu ve tabiî ki tercihimi Chelsea maçından yana kullandım.

Kadıköy’deki maçta futbol dışında her şey sergilenmiş ve ben hiçbir şey kaçırmadığım için rahatlamışım. Aksine Londra’daki maçta mavilerin 3farkla öne geçmesi, ardından ikinci yarıda kırmızılardan cevap olarak gelen 3gol olunca keyfime diyecek yok. Gerçi gollerin ikisi kendi kalesine, ikisi penaltıdan olunca aynı tadı vermemiş ama olsun 6 gol, 6 goldür. Böyle bol gollü maçların berabere bitmesine bayılıyorum. Gol atamadığı için çokça eleştirilen Torres’in güzel pasına müthiş vuran Mata’nın golü ve bir başka eleştiri mağduru DeGea’nın son dakikalarda yaptığı kurtarışlar da bu keyfin süsü oldu.


Tekrar yurdumuza dönersek, her derbi ertesinde hakem eleştirileri havada uçuşur ya, bu sefer pek bir sakin gördüm ortalığı. Acaba maç sonu çıkan tatsızlıklardan mı etkilendiler, yoksa herkes kendinde mi arıyor bu sefer suçu diye ümitlendim önce. Tam maçın kalitesizliğine veriyordum ki asıl meseleyi anladım. Herkes Chelsea maçında ManUtd lehine iki penaltı çalan Howard Webb’e bilenmiş meğerse. Demediklerini bırakmıyorlar. Oysa eminim, herkes İstanbul derbisini takip ediyordu o saatte. İzlenmiş olma ihtimali çok az. Ama suç belli, suçlu belli ya. Yazılı olmayan kurallardan biri çiğnenmiş, büyük maçta aynı takıma iki penaltı verilmez. Ne olursa olsun verilmez. Gelmek istediğim konu şu: İngiltere’de bu kadar büyük mesele olmadı Howard Webb’in hatalı kararı. Bir tane Villas Boas’ın açıklaması var, ikinci penaltı kararışüpheliydi demiş geçmiş adam. Akşamına Liverpool-Tottenham maçında sahaya giren kedi bile daha fazla meşgul etmiş insanları. Ada’da önemsenmemiş ama yurdumuzda büyük mesele oldu. Adalet duygusu çok gelişkin, ondandır sanırım. Güzide spor kanalımızın güzide yorumcusu bile, üç gün sonra İspanya ligini yorumlarken laf sokuşturuyor İngiliz hakeme. Pes artık, bahis oynamış, kuponu yatmıştır herhalde diyorum, yoksa ilgilenmez bile.


Şimdi hatırladım, Dünya Kupası’nda İspanya Hollanda’yı yenip şampiyon olduğunda aynı Howard Webb Felemenklerden daha fazla eleştirilmişti memleketimizde. Ama ne yapalım, biri hata yaptı mı dayanamıyoruz futbol kamuoyu olarak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder